منابع
- آشوری، داریوش و امامی، کریم و معصومیهمدانی، حسین (1371)، پیامی در راه، تهران: طهوری.
- اسدیامجد، فاضل و اسماعیلی، پریوش (1392)، «بازتاب مکتب باروک در ساختار غزلیّات صائب تبریزی»، پژوهش ادبیّات معاصر جهان، دورهی 17، شمارهی 3، صص 19-5.
- امینی، محمّدرضا (1374)، «سبک باروک در ادبیّات غنایی اروپا»، کیهان فرهنگی، شمارهی 122، صص31-28.
- براهنی، رضا (1371)، طلا در مس، جلد اوّل، تهران: زریاب.
- پراک، مهدیه و غریبحسینی، زهرا و شاکری، جلیل (1393)، «بررسی مصادیق ابدیّت در اشعار سهراب سپهری»، نشریّهی ادب و زبان دانشگاه شهید باهنر کرمان، سال17، شمارهی 35، صص 68-41.
- جعفری، مسعود (1378)، سیر رمانتیسم در اروپا، تهران: مرکز.
- حسنزادهمیرعلی، عبدالله و شامانی لیلا (1390)، «بررسی تطبیقی مکتب باروک با سبک هندی»، مجلّهی پژوهشهای زبان و ادبیّات تطبیقی، دورهی 3، شمارهی 1، (پیاپی 9) صص 66-51.
- حسنزادهمیرعلی، عبدالله (1393)، «مقایسهی تحلیلی باروک و سبک هندی» مجلّهی مطالعات انتقادی ادبیّات دانشگاه گلستان، سال اوّل، شمارهی اوّل، صص 44-27.
- حسینی، حسن (1367)، بیدل، سپهری و سبک هندی، تهران: سروش.
- خطّاط، نسرین و شوهانی علیرضا (1385)، «جلوههایی از مکتب باروک در رباعیّات خیّام»، نشریّهی پژوهش زبانهای خارجی، شمارهی33، صص64-49.
- داد، سیما (1371)، فرهنگ اصطلاحات ادبی، تهران: مروارید.
- داودیمقدّم، فریده و اختری، طاهر (1392)، «تجلّی تجارب صوفیانه در شعر ادونیس و سهراب سپهری»، مجلّهی انجمن ایرانی زبان و ادبیّات عربی، شمارهی 26، صص100-73.
- راستگو، سیّدمحمّد (1384)، «جور دیگر دیدن، پژوهشی در پیوند عرفان و هنر»، مجلّهی مطالعات عرفانی دانشگاه کاشان، شمارهی 2، صص 108-79.
- روحانی، مسعود و عنایتیقادیکلایی، محمّد (1388)، «سهراب سپهری، اندیشهای عادتستیز، شعری هنجارگریز»، فصلنامهی پژوهشهای ادبی، سال 6، شمارهی23، صص 126-109.
- زمرّدی، حمیرا (1384)، «تناسخ و قداست گیاهی در شعر سپهری و شاملو»، مجلّهی دانشکدهی ادبیّات و علوم انسانی دانشگاه تهران، دورهی 56، شمارهی 174، صص142-135.
- زیپولی، ریکاردو (1363)، چرا سبک هندی در دنیای غرب سبک باروک خوانده میشود، تهران: انجمن فرهنگی ایتالیا.
- سپهری، سهراب (1380)، هشت کتاب، تهران: طهوری.
- سیّدحسینی، رضا (1384)، مکتبهای ادبی، جلد 1، تهران: آگاه.
- شریفیان، مهدی (1384)، «نماد در اشعار سهراب سپهری»، پژوهشنامهی علوم انسانی، شمارهی 45-46، صص 130-113.
- شریفیان، مهدی و داربیدی، یوسف (1386)، «بررسی سمبلهای سیب، کبوتر، گل سرخ و نیلوفر در اشعار سهراب سپهری»، نشریّهی دانشکدهی ادبیّات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، شمارهی 21، (پیاپی18)، صص84-59.
- شمیسا، سیروس (1378)، نگاهی به سهراب سپهری، تهران: مروارید.
- صفوی، کوروش (1375)، از زبانشناسی به ادبیّات، جلد اوّل، تهران: چشمه.
- صیّادینژاد، روح ا. . . و سیفی، محسن و طالبیان، منصوره (1391)، «ناسازوارگی در سرودههای عرفانی»، فصلنامهی نقد و ادبیّات تطبیقی دانشگاه رازی کرمانشاه، سال2، شمارهی6، صص89-61.
- عابدی، فاطمهگل و شریفپور، عنایتالله (1394)، «بررسی جلوههایی از مکتب باروک در اشعار ابوالعلاء معرّی»، مجموعه مقالههای دهمین همایش بینالمللی ترویج زبان و ادب فارسی دانشگاه محقّق اردبیلی، صص 27-17.
- علویمقدّم، مهیار و رجبی، مسلم (1392)، «بازتاب زیباشناختی مکتب باروک در شعر حافظ»، نشریّهی پژوهشهای ادبی و بلاغی دانشگاه پیام نور، سال 1، شمارهی 3، صص 84-76.
- علیزاده، ناصر و باقینژاد، عبّاس (1389)، «شهود، نماد و شعر سهراب سپهری»، مجلّهی شعرپژوهی دانشگاه شیراز، شمارهی 5، صص 222-201.
- کهنموییپور، ژاله (1382)، «جلوههای زیباییشناختی باروک در رمان جدید»، پژوهشنامهی علوم انسانی، شمارهی 37 (1)، صص 79-68.
- گامبریج، ارنست (1387)، تاریخ هنر، ترجمهی علی رامین، تهران: نی
- گوهرین، صادق (1368)، فرهنگ لغات مثنوی، تهران: زوّار.
- لاهوری، اقبال (1376)، کلّیّات اشعار فارسی اقبال، با مقدّمه و تصحیح احمد سروش، تهران: کتابخانهی سنایی.
- مولوی، جلالالدّین محمّد (1363)، کلّیّات شمس، با تصحیح و حواشی بدیعالزّمان فروزانفر (دورهی ده جلدی)، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- ــــــــــــــــــــــــــــ. (1375)، مثنوی معنوی، تصحیح عبدالکریم سروش، تهران: علمی و فرهنگی.
- ناصح، علیاحمد (1385)، «تناسخ از نگاه قرآن و برهان»، فصلنامهی پژوهشهای فلسفی و کلامی دانشگاه قم، سال 8، شمارهی2: صص 288-271.
- نوروزی، نورالله (1391)، «معانی، تصاویر و تعابیر مرگ در اشعار سهراب سپهری و فریدون تولّلی»، پژوهشنامهی ادب غنایی، سال دهم، شمارهی 18، صص 198-185.
. Cudden, J. A. (1984). A Dictionary of Literary Terms, Revised Edition, U. S. A, Penquin Book.