منابع
- احمدی، احمدرضا (1391)، دفترهای واپسین (هفت دفتر)، تهران: نشر نیکا.
- ایگلتون، تری (1368)، پیشدرآمدی بر نظریهی ادبی، ترجمهی عبّاس مخبر، مرکز.
- تسلیمی،علی (1396)، پژوهشی انتقادی کاربردی درمکتبهای ادبی،تهران: کتاب آمه.
- حسین پور، علی(1382)، «شعر موج نو و شعر حجم گرای فارسی معاصر»، نشریهی دانشکده ادبیات و علوم انسانی تبریز، سال 46، شمارهی،188، صص 157-180.
- دستغیب، عبدالعلی(1373)، «این جماعت معر میسرایند نه شعر»، گزارش، شمارهی 49، اسفند 73، صص71-74 .
- سیدحسینی، رضا (1376)، مکتبهای ادبی، تهران: نگاه.
- شفیعی کدکنی، محمدرضا (1386)، صور خیال در شعر فارسی، تهران: آگاه.
- شمیسا، سیروس(1391)، مکتبهای ادبی، چاپ سوم، تهران: قطره.
- شوالیه،ژان و گربران،آلن(1388)، فرهنگ نمادها،ج اول و سوم، چاپ دوم، تهران: جیحون.
- شیری، قهرمان. (1386) «از جیغ بنفش تا موج نو»، کتاب ماه ادبیات، شماره 10، صص: 26-41.
- عبّاس، احسان(1388)، شعر و آینه (تئوری شعر و مکاتب شعری) ترجمهی سیّدحسن حسینی، تهران: سروش.
- عبدی، زهرا؛ و همکاران(1394)، «ایماژیسم در شعر احمدرضا احمدی»، نشریهی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز، شمارهی 231، صص59-75.
- فتوحی رود معجنی، محمود( 1386)، بلاغت تصویر، تهران: سخن.
- فیلد، سید (1382)، راهگشای فیلم نامه نویسی، ترجمهی جلیل شاهری، تهران: دستان.
- ولک،رنه (1383)، تاریخ نقد جدید، ج5، ترجمه سعید ارباب شیرانی، تهران: نیلوفر.
- Olsen, Flemming. (2008). Between Positivism and T. S. Eliot: Imagism and T. E. Hulme. First edition. Side1ISBN 978-87-7674-283-6.
-Pound, Ezra. (1920). HUGH SELWTN MAUBERLEY. first edition. University of California Berkeley . USA.
- Lowell, Amy. (1915),Some imagistpoets, Boston and New York,MifflinCompany.