منابع
- بیات، حسین. (1387). داستاننویسی جریان سیّال ذهن. تهران: علمی – فرهنگی.
-برتنس، یوهانس ویلم . (1391). مبانی نظری ادبی. ترجمهی محمّدرضا ابوالقاسمی. چ 3. تهران: ماهی.
-پاینده، حسین. (1390). داستان کوتاه در ایران، داستانهای پسامدرن. ج 3. تهران: نیلوفر.
- ــــــــــــــــ. (1382). گفتمان نقد. تهران: روزگار.
- ــــــــــــــــ.. (1383). مدرنیسم و پسامدرنیسم در رمان. تهران: روزگار.
- ــــــــــــــــ. (1385). «مرگ مؤلّف در نظریّههای ادبی». نامهی فرهنگستان. ش32. صص 26-44.
- جهانبگلو، رامین. (1384). موج چهارم. ترجمهی منصور گودرزی. چ 4. تهران: نی.
- حاجی، سعدی. (1398). «بررسی بازنمایی هویّت در رمان «همنوایی شبانهی ارکستر چوبها» براساس دیدگاه داریوش شایگان». پژوهشنامهی ادبیّات داستانی. دانشگاه رازی. دورهی 8. شمارهی 2. صص 43-66.
- حسنلی، کاوس و طاهره جوشکی. (1389). «بررسی کارکرد راوی و شیوهی روایتگری در رمان «همنوایی شبانهی ارکستر چوبها». مجلّهی ادبپژوهی. ش 12. صفحات 31-52 .
- حیدری آبکنار، غزاله. (1390). پُستمدرنیسم در آثار متأخّر با تکیه بر داستانهای پسامدرنیسم در رمان «همنوایی شبانهی ارکستر چوبها»، دوباره از همان خیابانها و دیوان سومنات». دانشگاه سمنان. پایاننامهی کارشناسی ارشد. راهنمایی عبدالله حسنزاده.
- خجسته، فرامرز، جعفر دهقانیان و جعفر فسایی. (1395). «شوهرآهوخانم» در بوتهی نقد پساساختارگرا». فصلنامهی پژوهشهای ادبی. س 13. ش 54. صص 68-91.
- خسروی، سوده و سیّدعلی قاسمزاده.(1398). «تحلیل کیفیّت بازنمایی چندآوایی در رمان پسامدرنیستی «ملکان عذاب». پژوهشنامهی مکتبهای ادبی. دانشگاه مازندران. دوره ی 3. ش6. صص 7-32.
- سوسور، فردیناندو. (1378). دورهی زبانشناسی عمومی. ترجمهی کوروش صفوی. تهران: هرمس.
- شایگان، داریوش. (1380). افسونزدگی جدید، هویّت چهل تکّه و تفکّر سیّار. چ2. تهران: نشر و پژوهش فروزانفر.
- صادقی ، لیلا . (1383). «همزمانی «همنوایی شبانهی ارکستر چوبها» با «سلاخخانهی شمارهی پنج» و «بوف کور». ماهنامهی کلک. ش 149 و 150. صص 43-47.
- قاسمی، رضا. (1395). «همنوایی شبانهی ارکستر چوبها». چ 14. تهران : نیلوفر.
- قاسمی، رضا . (1381). «این رمان را برای یک بار خواندن ننوشتهام؛ گفتگو با رضا قاسمی». روزنامهی همبستگی. 24/9/1381. ص12.
- لاج، دیوید، ایان وات و دیوید دریچز. (1389). نظریّههای رمان از رئالیسم تا پسامدرنیسم. ترجمهی حسین پاینده. چ2. تهران: نیلوفر.
- نجومیان، امیرعلی. (1385). درآمدی بر پُستمدرنیسم در ادبیّات. اهواز: رسش.
- نوریس، کریستوفر. (1388). شالودهشکنی. ترجمهی پیام یزدانجو. چ2. تهران: مرکز.
- هوروش، مونا. (1389). «سیّارهای خارج از مدار: نگاهی به پسامدرنیسم در رمان «همنوایی شبانهی ارکستر چوبها». پژوهش ادبیّات معاصر جهان. ش 58. صص 149-167.
- هیکس، استیون. (1391). توضیح پُستمدرنیسم، شکآوری و سوسیالیسم از روسو تا فوکو. ترجمهی خاطره ظهرابی و فرزانه احسانی. تهران: پژواک.
- یزدانجو، پیام . (1390). به سوی پسامدرن، پساساختارگرایی در مطالعات ادبی. چ3. تهران: مرکز.
- یزدانجو، پیام . (1381). ادبیّات پسامدرن. تهران. مرکز.
- یونگ، کارل گوستاو . (1380). انسان در جستجوی هویّت خویش. ترجمهی محمود بهفروزی. تهران: گلبان.
-Belsey, Catherine . (2002). poststructuralism :A very short introduction. Oxford university pres.
-Derrida, Jacques . (1967). of grammatology, trans gayatri chakravorty spivak,baltimore:Johns Hopkins university press.